מושב באזור ירושלים

ירושלים

ירושלים, בירת מדינת ישראל, היא עיר בעלת היסטוריה עתיקה ומורכבת, אשר שורשיה מגיעים לתקופות קדומות ביותר. העיר מצויה באזור הררי בגובה של כ-800 מטרים מעל פני הים. ירושלים ממוקמת בלב הרי יהודה, בסביבה מרובת נופים טבעיים. העיר ידועה בעולם כולו בשל מקומותיה הקדושים לשלוש הדתות הגדולות: יהדות, נצרות ואסלאם. ההיסטוריה העשירה של ירושלים, יחד עם ריבוי התרבויות והדתות בה, הופכת אותה לאחת הערים המרתקות והמשמעותיות ביותר בעולם.

גאוגרפיה של ירושלים

הגאוגרפיה של ירושלים מתאפיינת בטופוגרפיה הררית המשתרעת לאורך הרי יהודה. העיר מוקפת גבעות ועמקים, עם קו חוף משתנה ותצורות קרקע מגוונות. במערב העיר נמצאת רמת ירושלים, המהווה חלק מרמת יהודה, ובמזרח העיר משתרע מדבר יהודה. במרכז העיר נמצא הר הבית, אחד המקומות המקודשים ביותר ליהודים ולמוסלמים. סביב הר הבית ישנם עמקים, כגון עמק קידרון ועמק הגיא בן הינום, המפרידים בין הר הבית לשאר העיר. האקלים בירושלים הוא ים תיכוני עם קיץ חם ויבש וחורף קריר וגשום.

בית נקופה

בית נקופה הוא מושב חקלאי הממוקם בהרי ירושלים, צפונית לעיר. המושב נוסד בשנת 1949 על ידי עולים מאירופה ונקרא על שם הכפר הערבי ששכן במקום עד 1948. בית נקופה ממוקם על ציר כביש 1, המחבר בין ירושלים לתל אביב, ומציע נופים מרהיבים של הרי יהודה. המושב מתפרנס בעיקר מחקלאות ותיירות חקלאית, ומציע פעילויות מגוונות למבקרים כמו סיורים בחוות ובמטעים, טעימות יין ופעילויות חינוכיות לילדים.

אבן ספיר

אבן ספיר הוא מושב כפרי באזור ירושלים, סמוך לעמק רפאים. המושב נוסד בשנת 1950 על ידי עולים מתימן ומרוקו, ונקרא על שם אחת מאבני החושן של הכהן הגדול. אבן ספיר מצטיין בשדות חקלאיים רחבי ידיים, כרמים ומטעי זיתים. תושבי המושב מתפרנסים בעיקר מחקלאות, כאשר המושב מתמחה בגידול גפנים וייצור יין. בנוסף, המושב מציע מסלולי הליכה ורכיבת אופניים בנופים הפסטורליים של האזור.

בית זית

בית זית הוא מושב חקלאי השוכן במערב ירושלים, בסמוך לעמק הארזים. המושב נוסד בשנת 1949 על ידי עולים מאירופה, ונקרא על שם מטעי הזיתים הרבים שנמצאו באזור. בית זית מתפרנס בעיקר מחקלאות, כאשר גידול זיתים והפקת שמן זית הם עיסוקים מרכזיים. המושב מציע סיורים במטעי הזיתים, הפעלות חקלאיות למבקרים ושווקי איכרים מקומיים. בנוסף, האזור מציע מסלולי הליכה ורכיבה בנוף היפהפה של עמק הארזים.

בר גיורא

בר גיורא הוא מושב בדרום הרי ירושלים, סמוך למבשרת ציון. המושב נוסד בשנת 1950 על ידי עולים ממרוקו, ונקרא על שם שמעון בר גיורא, אחד ממנהיגי המרד הגדול נגד הרומאים. בר גיורא הוא מושב חקלאי המתמחה בגידול ירקות ופירות אורגניים. המושב מציע למבקרים סיורים חקלאיים, סדנאות גידול אורגני ופעילויות חינוכיות בנושאי חקלאות ואקולוגיה. בנוסף, המושב נמצא בקרבת יערות ירושלים, המציעים מסלולי טיול מרהיבים.

אשתאול

אשתאול הוא מושב הנמצא בצפון הרי ירושלים, בסמוך לעיר בית שמש. המושב נוסד בשנת 1949 על ידי עולים מאירופה, ונקרא על שם אחד המקומות המוזכרים בתנ”ך בספר שופטים. אשתאול מתמחה בגידול כרמים וייצור יין, ובמושב פועלים יקבים משפחתיים המציעים סיורים וטעימות למבקרים. המושב מתפרנס גם מגידול ירקות ופרחים, ומציע פעילויות תיירותיות כמו סיורים חקלאיים, סדנאות יין ופסטיבלים חקלאיים עונתיים.